As kul dag i stallet- Fanny åkte med

Vilken dag! Fanny kom till mig efter lunch så lagade mamma mat åt oss och körde ut oss till stallet. Där fixade vi allt, mocka, vatten, spån osv. Pratade med Tore och det vanliga..
Vi tog in Mowgli, satt på utrustningen och sedan tolkade vi! Det var as kul då en red och en åkte bob bakom. Jag skulle försöka filma med vurpade 2 gånger så filmerna vart hel tokiga. Vi skratta så himla mycket och Mowgli var jätte duktig men han försökte bocka av oss i början.

Vi körde på vägen där det var ganska mycket snö och så försökte vi åka på åkern men det var väldigt djupt och hårt överst.
När vi kom tillbaka så red jag Aurora i paddocken, vi red på lite volter och så. Tränade på att ställa henne och det gick faktiskt bättre idag, hon kändes inte lika pigg men hon steppade fram fortfarande men det var lätt satt få henne till lugnare skritt:)
Tyckte hon va duktig idag!
Sedan red jag Pilo, han kändes ovanligt seg idag men när jag väl fått upp han i trav så kvickna han till. Jag bara red bara omkring då han halka runt som om han skulle åka skridskor, haha han måste lära sig att man ska lyfta på hovarna;) Travade lite lätt på långsidorna, skritta på kortsidorna och i slutet rygga jag på kortsidorna då han hängde på bettet och kändes JÄTTE tungriden, fick verkligen driva och hålla igång xd men det var kul för har aldrig sett den sidan från honom så de vart en liten omtänkning:)
Efteråt fixa vi i stallet, jag gjorde allt i speed fart för att hålla kvar min värme. Dock ska jag inte klaga på vädret då det vart riktigt fint idag och jag älskar ju snö också. Vi gick in och myste lite hos stona och fölen, de har blivit riktigt stora nu eller iallafall större...
Har faktiskt film från när vi tolkade men laddar upp de nån annan dag.



» Emily

SV: Vart ändrar man det?`:)

2011-12-11 // 20:54:21

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback