Aurora

Halt som tusen ute,rena rama skridsko färden för att ens hämta en häst;)
Det är väl tur att islänning pallar med det här med isen annars hade vi nog fått göra om paddocken till en skridsko- bana.

A  U  R  O  R  A
Hon är inte så pigg egentligen men hon trippar i skritten och vill gärna tölta eller vad det nu blir ( Förstår inte hur hon kan vara så tjock) Men idag var hon inget ''mer eller mindre'' och tempot i skritten var riktigt bra utan att hon börja trippa. Vi började nästan direkt med att ställa då hon väldigt gärna vill ta genvägar i hörnen, vi började i skritt och sedan i tölten känns lite wierd att säga det här då hon är ganska lätt att rida men idag fick jag verkligen jobba så har ÄNNU mer träningsvärk än vad jag hade sen sist jag red. Riktigt nöjd med dagens ridpass, svårast var i traven då vi kom på ruta 1 igen och hon försökte ta alla chanser hon hade till genvägar. Jobbade på en volt lite då och då och tölt eller trav spelar inte så stor roll bara hon gjorde de som jag hade tänkt mig. Hon tyckte det var väldigt jobbigt även hon och jag kände då och då hur hon sakta ned och sakta ned fast vi inte ens gjort så mycket, måste samtidigt säga att hon har blivit mycket 'smalare' sen hon kom hit, den där jätte saken till magen är inte kvar men hon är fortfarande ganska tjock.
Gick riktigt riktigt bra idag vilket resulterat till att jag får gå i för pension;)
Efteråt gick jag in och myste lite med fölen, innan jag åkte hem fodrade vi hästarna ( på tal om de.....haaalt) och när jag kom hem fick man våfflor med grädde och sylt...mmm♥

Såhär såg hon ut när hon kom, ska ta kort i helgen så får ni se skillnaden:)



Vilken sötnos du har! :) Ska bli kul att se skillnaden!

2011-12-17 // 17:55:42
» Elin

Tack! Hon är dock inte min, ska försöka ta bilder imorgon:) Ja jag tror hon kommer bli jätte snygg när hon blivit smalare

2011-12-17 // 22:48:01

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback