Bästa Aurora♥

Imorgon det första jag gör när jag anländer till stallet ska jag ta tag och fota lite, var så längesen. Vill så jätte gärna visa vilken stor skillnad det blivit på Aurora hon är så himla vacker och det har jag sagt hela tiden, hon är inte längre den där över tjocka hästen utan hon har blivit väldigt mycket 'smalare', hon är på väldigt god väg! Var kul att se någon annan rida henne idag, så jag kan få se med egna ögon och inte från hästryggen. Det såg riktigt fint ut, jag blir dock lite petigare när Fanny skulle rida henne då jag ville att ''allt skulle bli rätt''. Jag pysslar om henne och rider henne som om hon skulle vara min egna, så är ganska petig xd haha
Det ska vara kul, men samtidigt vill man inte börja om från ruta ett... har ju format henne efter så som jag ridit. Hehe ni förstår nog vad jag menar men det var nyttigt för mig också:) Aurora kan bli ganska pigg och hon gillar fart, hon är ett sto och hon är envis det är så hon är men om man inte vill att hon ska tölta när hon ska skritta och hon töltar, men sedan bara låter det va så kommer hon fortsätta att ''testa''. Vilket hon gjorde lite idag och busa med Fanny haha:-) Bushäst! Just därför är det jätte viktigt för mig att de inte kommer undan, för då kommer de fortsätta testa.... och jag kan bli så sur när jag rider och inget går^^
Det allra bästa med Aurora det är hennes personlighet, och hon är så samarbetsvillig och gör sitt bästa även fast hennes kondition är bland de sämsta. Så godhjärtat♥
Jag har lärt mig mycket på henne, hon har lärt mig mycket: Jag mer öppen för piggare hästar med fart. jag spänner mig inte lika mycket, inte på nya hästar heller. Jag vet bättre hur jag ska hantera olika situationer. Jag har fått bättre självförtroende & tålamod. Jag har blivit gladare.

old pic.<3






Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback