långritt

Pigga hästar idag.
Fanny åkte med till stallet idag, hon fick rida på finaste Aurora och jag tog Bliki. Hon var jätte osäker i början och ville inte hoppa upp när A gick omkring och inte stod stilla...A var pigg som vanligt(vilket jag tycker är skit kul!!). Tyckte de gick jätte bra för dem och efter ett tag slappna Fanny av och förstod sig på A mer, hon är jätte go och lätt att rida när man väl inser vilken kul häst hon är!
vi red ''min runda'' baklänges och förlängde vägen in till byn, där red vi några vägar som jag kommer ihåg liiiite lite svagt vart de går men måste erkänna att vi red lite vilse några gånger;)
Efter första galoppen så kvickna Bliki till lite mer och när vi skulle tölta så vart de lite skutt och halv omladdningar och sen jätte fin tölt. Jag märkte vilken skillnad det blev och efter det så vart hästarna tok pigga! Haha:-) Det vart ändå väldigt mycket skritt och vi pratade en massa....
Hästarna var väldigt svettiga när vi kom tillbaka så de fick stå inne, Bliki fick lite mat medans vi smörjde ridskole sakerna:)
Mycket rolig dag och Fanny verkade ha lärt sig enormt mycket på Aurora, nu är hon favvisen;) till och med före Throttur! haha jag visste hon skulle gilla henne efter ett tag.
Jag och Aurora en snöig kväll:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback