''Utsmyckad- stilrent''

All denna utrustning- det gör mig galen!!!
*islandshästar& storhästar*
*utrustning*
- Jag läser en hel del storbloggar och även de mindre som rider storhäst och vill lyckas inom dressyr och hoppning. De klagar alltid över att pengarna inte räcker till, för de måste ju köpa luva till hästen, 14 täcken,benskydd/lindor och dittan och dattan. Jag ser det överallt!
Det är de som är så skönt med just islandshästen, det ''enda'' som behövs i utrustningen är träns, sadel och ev schabrak, vojlock eller padd vilket som. Inte mer än de, så alltså kommer vi billigare undan med de och kan spara resten av pengarna till oss själva eller kanske nått extra gott till hästen? Beroende på vad vi köper såklart.
En som har vi säger storhäst (nu när jag är inne på den linjen) köper alla årstiders täcken + stall, rid, län täcke osv.
Tänk er själva om en islandshäst kom med en luva, färgstarka schabrak, lindor/benskydd, ridtäcken osv. Varför behöver inte våra kära hästar allt det där? Medans storhäst folket ska ha Hela hästen ''utsmyckad''? Varför behöver storhästar en massa hjälp tyglar? medans vi klarar oss på det vi har. De som inte har islandshästar tycker kanske att deras ''look'' är stilren, (läste det på en blogg) men vad menas med stilren & Gå Över Gränsen? Jag tycker vi inom island håller det stilrent, de flesta iallafall. Dock har väldigt många inom hästvärlden bra smak på hästutrustning (tummen upp för er). Kan såklart rabbla upp 10000 saker olikheter mellan häst & islandshäst, men alla vet att det skulle bli 10000 böcker om de.... så vi skippar de:)))
När jag verkligen sätter mig in och ifrågasätter allt så inser jag att jag inte behöver förstå allt, jag ska inte förstå allt.
Har läst på så många bloggar också och har även tagit upp det att det tex i varje hästsports affär innehåller det 1/3 islandshäst saker, skulle det inte vara trevligt att vi får ett speciellt märke som vi kan leva upp till.... en sida med Bara islands saker!

Eftersom jag rider islandshästar så måste jag ändå påpeka att jag tycker de är bäst och vi håller det mest stilrent. Haha men vad förväntade ni er? Jag är islandsryttare;-)
Hoppar kanske mellan flera olika saker men innehåller samma ämne, det är för att jag vill få med allt så kompakt så möjligt.

Men visst skulle det vara intressant om någon hästtidning skulle sätta sig ned och skriva en artikel, göra undersökningar osv om detta ämne?
skulle vara kul att få höra massa åsikter från de som rider storhästar, vad de tycker, och om allt verkligen behövs till en viss ras? Eller vad tycker ni?



Sjukt fin header!



2011-12-23 // 22:33:29

Håller fullt med!



2011-12-23 // 22:36:29
» Elin

Tack!:)

2011-12-24 // 12:01:09
» Anna

Då ska jag verkligen aldrig börja med isisar! Jag som älskar att shoppa grejer till hästarna! ;P Hihi...

2011-12-27 // 19:25:35
» Elin

Haha haha Anna då!;-)

2011-12-27 // 20:39:48

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback