kall dag i stallet

brrrrr vad kallt det är ute! Fötterna fryser till is...
Mycket att mocka i lösdriften idag men fick lite sällskap av sól som stod och skulle vara på en hela tiden, hon tog mulen och blåste i mitt hår haha det vart varmt^^
Red Trottur som var varken pigg eller lat idag. I tölten vart det gärna typ tölt galopp i hörnen men annars gick de super bra och allt flöt på. Vi gjorde lite volter och det vanliga, har inte så mycket att skriva om när jag red Trottur för det går typ alltid lika bra. Han fick lite kraft när han kom in och mumsa på medans jag red tokhäst nr 2.
Iallafall så tog jag in Atlas och red honom, det märks verkligen att han är en typiskt favorit bland småttingarna och ridskolehäst som låter småttingarna åka runt på han men sen när de kommer till att jobba då försöker han smita undan. Han gick super fint men sen i traven så tryckte han ut sig och i galoppen var det helt stelt, var som att galoppa en planka. Atlas vill mer än gärna galopera och faller in i det lätt även fast man inte rider nå fort alls så vi jobbade mycket i skritt och traven, halt osv. Han är ju super duktig men en aning lat.
Sedan hade jag två tokstollar i boxarna, började fixa och snygga till stallet lite innan pappa kom! Måste säga att jag är mycket mycket mycket impad på min kära far som verkar tycka att hästar faktiskt är rätt kul, han hjälper gärna till och gör saker när han kommer som jag inte ens bett om:) Mina ögon blev stora som får när vi hade släppt ut hästarna och han säger ''Ska mocka nu?''.

Härligt bild på Trottur:)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback