Idag: Aurora

~remember: Det är Jag som låter Dig läsa mig ''dagbok'', om mitt liv och om allt jag tycker, tänker och känner~
Fixade i stallet och red sedan Aurora som var väldigt alert och på hugget, alltid lika rolig att rida henne hur frustrerad man än är så hölls glada minen alltid uppe. En riktigt rolig och charmig men bestämd dam.
Idag så fokuserade vi lite mer på att ställa på långsidorna då hon oftast gör jätte bra ifrån sig annars men sen faller vi bort lite på långsidorna. Tänkte göra ett svårare men samtidigt roligt ridpass idag så vart en blandning mellan att ställa och ''träna'' eller vad man nu kan tänka på.
Först skritta vi, gjorde volter och ställde där och efter de gick de jätte bra i hörnen och tillslut gick det jätte bra på långsidorna. Kom fram i tölt( hon är så fet att det blir en massa blandningar) och varva med trav, börja ställa där och använde mig utav volterna, snett igenom och lite egna krumelurer i hela paddocken hon tyckte det var lite jobbigt på långsidorna men hon försökte verkligen och tyckte att det var jätte kul.
Samtidigt märkte jag att mina skänklar( som jag jobbat mycket med) var typiskt ''elin sätt'' alltså att de hamnar långt fram och ser framåtlutade åt. Skit fult!
Iallafall så var Aurora jätte duktig, vi får fortsätta såhär och så småningom kunna galopera ''normalt'' Och Ja hon kan galopera och Ja de är inte snyggt.
Grejjen är att hon rusar in och tar fel galopp då i hörnen och på kortsidorna blir hon en P. L. A . N. K. A och ja de må nog ej se vacker ut. Men de är en träningssak... iih så stolt över henne hon är så duktig!!!!♥
Hon är fortfarande jätte tjock, men de är på bättringsvägen:) miss A kommer bli så vacker och smäcker en vacker dag:))

skulle rida Trottur också men hann inte med honom idag.



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback