känner träningsvärken träda fram!

Ännu en helskön och lärorik dag!
Börjar med att slappa till halv 4, åker då till stallet och mockar och fixar. Red sedan Aurora (som förövrigt faktiskt blivit lite smalare). Kände igenom henne, tölta men framför allt travade för att se om hon skulle inte till mitten. Hon hade tydligen gjort de med nån elev/elever, men hon skötte sig jätte fint och som jag senast minns henne att hon är tjock men underbar.. minns jag henne än likadan.
Blir väldigt mörkt tidigt på kvällen så det är tur att paddocken är upplyst så slipper man virra runt med pannlampa. Red Erill därefter, han betedde sig konstigt... kanske för att det var jag som red, eller att jag gjorde nått? Men fick tips av Frida och då gick det bra. Hon säger nästan hela tiden att jag måste ha mer energi och det måste hända något hela tiden annars blir han uttråkad och hittar på saker, men jag tänker inte så mycket på de det första jag gör men kommer nog göra det framöver för det gick verkligen super bra! Tölta och trava runt, gjorde lite volter, red på en 8volt, snett igenom, serpentinbågar och lite allt möjligt. Erill sken upp och insåg att det faktiskt händer saker här, så han var med på svängarna och det blev väldigt roligt:) -Ibland är han billig, ibland inte.
Fick höra att en elev ramlat av Trottur, busig han vart. Den enda jag hört åka av de är Fanny och då typ gled hon av haha men rolig syn när hon blev överlycklig(hennes första avramling). Men iallafall så red jag honom och som jag längtat!!! Sist/senaste gångerna jag ridit honom så red jag ofta lektioner för Frida och även en lektion för Anna D,  då jobbade vi mycket på tölten då han krävde ganska mycket och man var tvungen att driva väldigt mycket. Idag mötte jag en helt annan Trottur som var mycket mer pigg och framåt, kom in i tölt hur lätt som helst men ibörjan blev det typ tölt/galopp då han bara rusa fram så samla upp honom lite och då var de bara WooooW vilken snygg häst jag sitter på! Tölten was amaaaaaziing:--) Tölta och trava bara då han gärna ville galoppa sen kände jag att de kommer ju fler gånger han behöver ju inte galoppa hela tiden. Gjorde även här lite volter och sånt jag gjorde på Erill, sen gav jag mig och tog in även honom.
Ännu en as bra dag, känner mig som en helt ny Elin än idag;)
:bild på mig och Trottur för några månader sedan



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback