husvagnshelg, stallet

lång text.....
Fredag:
Lektion med Trottur, de gick ju kanon! och väldigt kul och lärorikt var de. som alltid ,hehe
På lördagen red jag först Trottur, träna i paddocken på de vi gjorde på lektionen och de gick galant. Har slitit som en groda på att försöka hålla han i tölten. Han töltar, sen bryter han av till trav eller börjar galopera för att komma undan arbetet men efter lite tips från Frida i fredags tölta vi ett helt varv galant igår:)
Istället gick de väldigt mycket sämre när jag skulle rida Bliki, tyckte han inte kändes nå bra i paddocken han gick som en planka och inget kändes bra så jag red ut en sväng... men när vi kom till vad jag kallar de ''kokkohuset'' så kom de en lastbil farandes i väldigt hög hastighet, tvärnitar när hundar springer mitt ute i vägen och Bliki for åt sidan. Hundägaren skriker hästjävel och börjar muttra och skrika på hundarna att de ska komma in då de står och luktar på bliki som inte alls är bekväm med de. Vilket IDIOT säger jag bara, de som bor där HATAR hästar(verkar de som iaf) och bara muttrar när jag kommer förbi och har hundarna lösa.... vafan gör de på ett ställe där de BARA finns hästar??!? usch säger jag bara!

när jag kom tillbaka Hämtade jag Amigo, lekte löst med han i paddocken, hämtade sedan mowgli och gjorde samma sak. Tjockisarna fick springa av sig lite:p

Idag så red jag Trottur i paddocken, de gick KANONBRA och tölten gick bra även där : )
ställde trottur i boxen och hämtade sedan Bliki, Pilo , Erill och Hera...ställde de också i box, gav hö vatten så fick de stå där några timmar i väntan på hovslagare.
Medans så tog jag in Amigo, träna löst med honom, men mest på att få hans uppmärksamhet haha han är så himla söt, först låtsas han som ingenting sen kutar han och hovarna upp i luften och bara rejsar xd haha vad jag skratta

Efter de tog jag in Mowgli, satt på tränset och tog av tyglarna i paddocken så jagade jag på han så han fick springa av sig lite... . Sen hoppa jag upp på han och bara red för skojjs skull, trava lite... haha jag skrattar alltid när vi travar fort för jag har så dålig balans haha-
Blev lång text men orkar inte lägga upp bilder:ppp




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback