Forsen- Gygjar!

Red Gygja idag igen, ringde ju Frida igår och sa att honom ville jag ha. Det gick såå mycket bättre, och blev så mycket roligare också!
Vi skulle rida på en volt i skritt, tölt och trav och ha dem innåtställda, och sedan utåtställda. Jag kände mig väldigt bekväm på Gygjar idag, och det kände som att jag gick in för det mer, tänkte att jag skulle vara bestämd. Han gick så fint i form och när han blev lite pigg och ville springa så fick jag lätt ned honom till det tempot jag ville ha honom.
På volten skulle vi flytta hästarna utåt- öka volten- och flytta innåt- minska volten. Med det menas med att hästen ska få med bakbenen och släppa lite i nacken. Det skulle kännas när dem flyttade för skänkeln. Är jätte stolt med vårat ridpass idag, och har blivit lite mer självsäkrare också.... och kanske mer bestämdare;)

Haft en otroligt bra dag, askul att jag blev preliminärt antagen till Wången, någon mer som blev det?




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback