Forsen


Hade tänkt att blogga om ridlektionen ikväll , men har vart helt förstörd för jag var så dålig idag! Har aldrig vart såhär men idag har det hänt så mycket så kan vara det som påverkat lite extra också... Muntrar upp mig själv och laddar med ny positiv energi nu istället! Skriver lite kort vad vi gjorde.

Jag red Gygja idag, en väldigt fin häst som jag såg framemot att rida, vi skulle göra skänkelvikning i skritt, trav och tölt.
Kände att jag fick tyngden i hela handen och jag hade svårt att bromsa honom, som jag fått alla andra hästar jag ridit där. Nu var jag lite ironisk men nästan. Var tvungen att vara bestämd men var inte tillräckligt, så vart frustrerad över att jag bara satt och gjorde inget typ, och bara drog i han för att han skulle stanna, många har säkert kännt den känslan..
Det gick fakstisk bra några gånger och då var jag väldigt nöjd.

Skriver med bästa Nellie nu, skönt att skriva av sig med någon som ger bra råd tillbaka!:) Ska nog lyssna på henne och fråga F om jag får Gygja igen nästa vecka, får visa att jag inte ger mig så lätt heller och så ska jag se det som en utmaning, men när man väl sitter på hästryggen och ALLT går skit då blir det bajskaka i hela mig och hästen haha... är inte van vid att rida hästar som kräver såhär mycket och att man måste vara så tydlig och framför allt jätte bestämd, Rodi är nästan tvärtom... men han kan ha sina busdagar han å;)

Ha det bra alla underbara läsare, nu mår jag mycket bättre om ni ville veta:)))



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback