stallet med bästa

Sitter hemma hos Nellie, vi kom hem från stallet senare än vi trott. Vi red ut på hästarna, jag på Blesi och Nellie på Mestur. Båda är ju femgångshästar, måste säga att det inte är min starka sida, kan typ inget om pass och jag är verkligen är fyrgångsryttare. Men Nellie fick mig att "höra stegen" ifall det blev passtaktigt osv. Fick ren tölt på han väldigt många gånger- höhö stolt:-) Vi pratade som vanligt typ om allt medans vi red.
 
Sen tog vi in Ganti och Aska, jag borstade G medans Nellie borstade, sadlade osv med Aska. Fotade Nellie&Aska när dem red, vart urusla bilder enligt mig, skyller på det skrovliga vädret och luften som var helt solkig. wellwell, efter så skrittade jag på Aska medans Nellie gick med Ganti. En väldigt bra dag:-) 
 
Nu laddar vi med jordbuggar och nutella (eller vad det är) så kör vi twillight maration, om vi pallar. Imorgon blir det kanske att åka till Rodi på morgonen, beroende på när hovslagarn kommer till Nellies stall. Sen på eftermiddagen blir det iallafall att fira mormor och morfar. Inte en enda lugn dag alltså^^
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback