Alla har det inte så bra- Gör som jag, gör skillnad!

 
Efter alla era nästan 80 kommentarer på inlägget jag skrev om min barndom och historia, fick det mig att tänka om otroligt. Det var många som skrev att jag kan och är en stor hjälp för dem som är i samma situation osv, det är mycket som sägs eller skrivs, men inget görs det åt egentligen. Jag vill hjälpa mer än att bara prata och berätta om min historia för andra. Jag vill hjälpa barn som inte har det som vi har, som är i en värre situation än att bli mobbad.
 
När jag på kvällskvisten sitter och läser igenom alla era goa och underbara kommentarer inser jag något. Medans jag sitter här med allt jag egentligen kan önska mig, en familj, vänner, tak över huvudet och mat på bordet varje dag och mer än så. Så finns det barn där ute i hela världens som inte har nått utav det här, dem svälter, blir våldtagna så fort dem går utanför sitt hem, men vissa har inget hem alls. Dem har inte råd att gå i skolan, lära sig läsa, skriva eller ens chans till utbildning. Jag får alltid pengar när jag fyller år och i julklapp, för dem pengarna brukar jag oftast spara tills jag har en större summa att shoppa för samt göra något roligt för. Jag kan köpa saker jag alltid velat ha. Men det sista jag tänker göra iår, är att göra något för en del utav dem pengarna.
 
Det gör så ont i mitt hjärta att se barn som har det så jobbigt och även fast man inte kan hjälpa alla som man mer än gärna skulle vilja, så hjälper man någon där ute att få det lilla extra genom att göra skillnad. Jag har själv fått mycket mer erfarenhet om livet när man bor hemifrån, man blir snål med allt, klagar på att maten vissa dagar är äcklig ( och då äter vi på resturang varje dag, varje måltid som egentligen är helt grymt bra!) vi klagar till och med på att vattnet i vårt boende inte går att dricka för det är så äckligt. De går att dricka, men man vill helst inte göra det. Vi har iallafall allt det som vi behöver, så varför klagar vi så mycket? 
 
Vi är så otroligt bortskämda. Vi tar ett x- emepl: Du har önskat dig en vit iphone 4s och så får du det i julklapp, problemet här är bara att du får ingen vit iphone som du önskat dig, utan en svart. Du blir otroligt ledsen eller besviken men efter några veckors användande inser du att du faktiskt fick en telefon för flera tusen som någon annan kunde fått skor på fötterna eller rent vatten för dem pengarna.
Har läst och sett flera som reagerat såhär på en iphone, kamera osvosv.
 
Så MIN julklapp kommer gå till SOS- barnbyar, där går pengarna till det dem ska och man kan verkligen lita på att det gör det också. Därför känns det så skönt att kunna skänka pengar till dem. Jag tänker skänka en summa till Bangladesh alt. Bolivia, varför jag vill göra det är för att VI KAN, vi har möjlighet med oavsett en stor eller liten summa hjälpa barn i svåra länder. Vi barn är framtiden.
 
SKÄNK EN SLANT HÄR
 
 
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback