fyr&femgångshästar/ryttare

Jag har alltid vart en fyrgångsryttare, varför är väl för att jag nästan bara ridit 4-gångshästar. Har lagt pass 3 gånger tror jag vilket var galet kul,(och nån gång dock inte medvetet) skulle lätt göra det igen så fort jag får chansen. Eftersom jag inte vet så mycket om pass, hästarna och så, så har det blivit att jag hållt mig borta från den gångarten.
 
Min kompis Amanda har en femgångshäst Bjartur ( som förövrigt är hur gullig och har hur fluffiga öron som helst haha!) henne har jag frågat en massa så nu känner jag mig som en expert när Frida frågade på praktiken under unghästträningen " är det en fyr eller femgångare" och hur man ser det osvosvosv HAHA!
5-gångare verkar ha mer power och svårare att få en ren gångart, eller alltså känns som man måste veta vad man gör. 
 
Därför är jag så tacksam att vi kommer ha passträningar med Gummi på Wången i trean eller kanske tvåan, vad vet jag. Det ser ut att vara en sån grymt kul gångart och jag längtar tusen gånger om, det är ju islandshästens gångart och eftersom jag håller på med islandshästar vill jag ju veta allt om dem typ... eller så mycket som det bara går iallafall;) Skulle dock inte kunna skaffa mig en 5-gångare det första jag gör när jag inte känner mig säker på den gångarter, kommer nog alltid vara en fyrgångsryttare innerst inne.
Älskar att lära mig nya dagen, så nu har jag något att se fram emot. Gummi är dessutom galet duktig!!
 
   



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback