Rodi frá Holabaki

Sökte runt på Rodi frá Holabaki på internet, hittade knappt nått. Det jag vet är att han tävlade SM år 2000, mer än så har jag inte vetat. Hittade hans förra ägares hemsida, där det står lite om honom. Det värmer när man läser, gör mig så glad, han är en hjälte hos oss alla♥ I Sverige har han haft 3 ägare.
 
OBS!! KOPIERAT HÄRIFRÅN

Valack, född 1989, Fux med stjärn

*Ródi heter numera det han ska heta:Ródi frá Holabaki, och inte Ródi frá Hjallalandi, som vi alltid trott. Elin hade tydlingen fixat hans pass och fått veta att de blivit nått fel då han lämnade Island, men nu är det ordning och reda igen.*

Rodi köpte min far som sällskaps häst till en början åt Vindur. Rodi var en mycket stor och tungriden häst som inte så ut mycket för världen när vi fick honom. Jag började rida Rodi och fick lite hjälp med honom. Efter lite träning så tävlade jag Rodi under mesta dels 2000, och han är en av de bästa hästarna jag har haft. Rodi var en riktig kompis och svek en aldrig på tävlingsbanan, han gjorde allt för en.


Rodi och jag deltog på många nationella tävlingar det året och han gick i A-klass /ungdom och vi var även med på Svenska Mästerskapen 2000. Rodi var jätte duktig fast de ösregna den dagen, och vi tog oss till en 12:e plast i Tölten för ungdomar och 15 i fyrgången. Det var jag mycket nöjd med, med tanke på alla de startande ekipagen som var med.
Jag har även tävlat honom mycket framgångsrikt på regionla och nationell nivå.
År 2001 såldes Rodi till Carin Riesenfeld,men just nu bor Rodi hos Elin Widberg i Norberg och tävlas och tränas av henne, där kommer Ródi få stanna livet ut, de är jag ganska säker på!! ;)

Stamtavla

 

Far: Skandall frá Hjallalandi
Farfar: Sleipnir frá Asgeirsbrekku
Farmor: Svala frá Blönduosi
-----------------------------------------------------------
Mor: Siggu-Raudka frá Hjallalandi
Morfar: Svölnir frá Hjallalandi
Mormor: Pappy frá Blönduosi

Uppfödare: Einar Svavarsson, Blönduósi, Island
 
Detta är alltså Rodis förr förra ägare som skrivit detta. 

Elin & Rodi:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback