Rodi & Skvetta 25/4-12

Blogg appen ville tydligen inte sammarbeta idag, var iallafall ute och pysslade med Rodi. Tränade honom lite i rundkorallen, longerade först och sedan red jag i repgrimma. Han fungerar såå mycket bättre i repgrimma än i träns bett, Rodi blir mycket känsligare och minsta lilla reagerar han på. Väntar lite med att rida ut på honom, låter han få springa bort allt överflödig energi men han skulle verkligen behöva rida ut och bara glaopera i djupsnön.
 
Håller på att lära Rodi vinka som en rolig grej, han fattar exakt vad jag vill. Nu måste vi bara få upp hoven mer, han är så himla försiktig innan han får klartecken om att han faktiskt gör rätt:) Satt ett kommando på det i sommras men har inte tränat på det på flera månader så det är halvt glömt med andra ord.
 
Efter jag fixat klart roddan så red jag ut en lugnt sväng på Skvetta. Hon var grymt tittig och sprallig, fanns lite spöken i skogen. Men på hemvägen gick hon på riktigt ordentligt. En väldigt bra skritt hade hon!
 
Nu ska jag bara ta det lugnt, ska nog träffa en kompis lite senare. Haha, så grymt snygg bild(y)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback