Skänkelvikningar- Stora Ymir

Grönt kort provet är avklarat, och redovisning om Lag-SM- hoppas vi blir godkända:) Idag red vi för Ullis, det var skänkelvikningar som gällde och jag hade Stora Ymir. 
 
Var hur kul som helst och Ymir var så duktig, ibland ville han gärna springa ifrån själva arbetet men det snappa jag upp snabbt på. Det är så kul att rida honom, för man får vara fjäderlätt på handen, minsta "pill" i munnen och han börjar slänga eller rycka upp huvudet. Så det är ju bra träning, annars brukar det vara vanligt att man har ett "stöd" i tyglarna. Vi gjorde skänkelvikning från kvartslinjen och därefter ut på fyrkantsspåret där vi gjorde övergång till tölt en halv långsida, kortsidan och långsidan- och gjorde samma sak igen. 
 
När vi var på ena halvan av ridhuset så skulle vi ha raskt tempo skritt till X, där skulle vi korta skritten och sedan göra skänkelvikning från ena konen till den andre, övergång till tölt och tölta till andra sidan och så fortsatte det. Ymir blev lite rollig till en början, och jag måste lära mig att sitta ordentligt ned i sadeln och inte bli stum i handen för då låser jag mig bara... 
 
Men i slutet gick det Galant, så fin och duktig:-)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback