ponnyakuten

Kollade på ponnyakuten igår och jag vill ju inte peka ut någon men jag fastnade lite extra för mamman och dottern som hade lastningporoblem. Där hästen inte kunde stå still i transporten och som också kunde ha fastnat i trasport väggens stora glipor.
Mitt första intryck var direkt "HENNE gillar jag INTE", hon var så stressad över kan man säga rädd när hästen inte rörde en enda fena den som var lugnats i detta fall var hästen precis som Tobbe sa. Det fick en att tänka till hur man ska bete sig när man håller på med hästar, jag är väldigt noga med att jag är lugn även fast jag är hur irriterad&stressad som helst. Jag har väldigt svårt för människor som alltid är stressade, och allt ska gå fortfortfort. Dem gjorde lixom problemet större än vad det var och stess överallt, jag kunde knappt sitta kvar i soffan för jag kände hur jag själv blir irriterad och stressad över att se hur de betedde sig.
Tobbe kom med några riktigt kloka ord också!

Men det är även därför som PA finns som en serie/program på TV så att vi själva ska få se hur lätt det kan vara att lösa nått som vi trott vart ett jätte stort problem, tycker det ska finnas mer program om sånt här där dem ger tips och sånt:) Det är väldigt uppskattat från min sida!
Redan på uttagningarna till PA så löser Tobbe problemen på 5 minuter och se allt som vi själva inte kan se med egna ögon, han är verkligen duktig.





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback