Lååååååång dag!

Hemma, i mitt varma hem. Har haft en lång dag så är så in i bomben trött.
 
Åkte till stallet vid halv 2-tiden, tog in Rodi, fixade och åkte iväg till Tess i Götarsvik. Det tog lite mer än 2 timmar att åka. När vi kom fram fick han lite hö medans vi bara tog det lugnt... haha. 
Det var bara jag och Tuva som var där och tränade från båda lagen, tursamt nog är vi i samma lag. Först red vi på en volt, innanför spåret då hästarna är så vana och lär sig från början att dem ska ridas på spåret. Vi började i skritt, jobba dem från bakom och fram till tygeln och innanför spåret samtidigt som vi skulle gå på samma spår i volten. Kan ju säga att det är mycket svårare än vad man tror, Rodi blev som en banan och ville trycka sig utåt så jag fick driva och använda ytterskänkel hela tiden för att hålla han på spåret ( träningvärk sätter sig säkert fint där imorgon). Gjorde samma sak i tölt, gick bra ibland och mindre bra ibland, mycket att träna på alltså. Skulle ha honom utåtställd när jag töltade och använda skänklarna när jag tölta på volten, jag använder mycket innertygeln och ställer Rodi när jag rider på volt, men då skjuter han ut bogarna och rätt som det är, är han låååångt borta. Det var väldigt bra övning. Rätt som det var mitt i töltövningen tog Rodi chansen, gick mot min skänkel, och stack i väg i tölt.
 
Känndes inte bra, kände mig som världens usla ryttare och som att jag bara höll i han hela tiden. Kändes som jag gjorde så mycket fel och tänkte om jag gjort så mycket fel när jag ridit honom själv, han hängde på bettet så jag hade hela honom i handen och nej, den känslan tycker jag inte om. Så fort jag kräver något så försöker han smita undan, ren lathet och vet inte varför han fått för sig att göra så. Men men, kan ju säga att tölten var riktigt fin då och då, Rodi lät mig typ döö, kämpa och svettas ihjäl töltövningen... I efterhand var det nog kanske bra, så min bestämda sida kommer fram;) 
 
Bytte till repgrimman och drog igenom showprogrammet, Tess paddock är typ dubbelt så stor som den i stallet så vi fick pumpa lite muskler idag. Fick smacka på som satan vid galoppen och sen när den låååånga sträckan kommer efter kortsidan försökte han ta chansen att springa "wooohoo i'm free", så tänkte han när han sprang ifrån mig x)
 
Sist tränade vi kadriljen. Blev ca 2 timmar träning. Kom till stallet halv 11, fixade och nattade Rodi så kom vi hem 11... nu är jag trött, och vill sova! Ingen sovmorgon imorgon när jag verkligen skulle behöva de, nej för då ska man på möte...fuuuu suckers nu ska jag sooooova:-(
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback