Wången

Nu har vi vänt mot vinterårs tiden, eller hur man säger.. det är typ något med att halva tiden har gått, jaja vad vet jag:) halva sommaren har gått och det har knappt vart sommar, vad är detta? Det ska vara varmt och badväder.
 
Fick en kommentar för väldigt länge sedan som jag inte har svarat på då jag inte visste hur det skulle bli, frågan var om jag skulle börja på wången? Har inget annat för mig så kan skriva lite om det...
Jag och mamma har haft relativt bra kontakt med rektorn, kom ju in preliminärt och hade jag fortfarande godkända betyg och inte sänkt mig i något ämne i slutbetygen så har jag kommit in, sen så nämne hon några "klass kamrater". Så ja, jag har antagligen kommit in då även hon sagt det:) Wången ligger som sagt i Jämtland, Alsen. Det ligger ca 56 mil från lilla Fagersta. Jag känner några som går där uppe, två st här från Fagersta som går hippologutb. och Rodis ägares syster kommer gå tredje året där, samt Amanda ( är med i andra Edda laget inför Lag-SM) som förhoppningsvis också kommer börja på Wången till hösten. Helt alone blir jag ju inte;)
I höst så kommer det vara en ny rektor där, och skolan har alltid vart en ren häst/ridskola med inr. trav/island. Men i höst så kommer även inr ändras lite, det kommer bli ett naturbruksgymn som vi fattat det, där man får en bredare utb och kan välja inriktningar. Dem som då går tredje året på Wången går fortfarande klart själva ridgymnasiet, och vi startar naturbruk inr typ häst. Om det är någon som fattat helt 100 så får ni gärna rätta mig, det är så vi fått klart för oss:)
 
Jag tror och hoppas att jag kommer trivas där, många har ju sagt att det är ett ställe där man verkligen får Lära sig att rida och utvecklas enormt, och det är det jag vill göra. Jag har väldigt höga krav på mig själv och tror att jag kan allt, haha tyvärr är det inte riktigt sant.. bara det där med höga krav;)
Har bara hört possitivt om skolan, maten och boendet är bra, folk är trevliga och man lever "som i ett vykort", har även sett bilder därifrån som är helt Woow. Det räcker inte att bara se och höra andras historier och bilder, så vi ska tydligen BILA ned dit om någon helg för att dels se hur vägen är och för att träffa rektorn, kolla lite och bekanta oss lite. Kommer ju verkligen inte vara som på skoltiden om man säger så, många hästar har åkt iväg, inga elever direkt, och rätt dött för den delen också. Man kanske inte får en rättvis inblick, men då får jag se hur det ser ut osv.
Nu ska jag ut och sola lite i det fina vädret:) Ha en bra dag!
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback