Dagens roligheter- tidsinställt.

TIDSINSTÄLLT
Nu när det är sista dagen på helgen så ska jag göra som jag gjort dem senaste dagarna, vara ute i stallet och göra det jag älskar- Rida, träffa trevligt stallfolk och vara bland hästarna!
Denna dag ser ut som så att vid 10 åker jag ut med Fanny till Bastmora, där ska vi ev rida två tokhästar och sedan ska jag hjälpa henne lite med lill shettisen. Väldigt kul att min hjälp uppskattas, av det lilla jag kan vill säga. Shettisar är så roliga, och envisa, var medryttare förut på en liten shettis som stegra, sparkades och bet mig.. han hade sin egna lilla vilja men efter många timmar i sadeln och träning från marken, fick jag honom efter nån månad att ändra helt på sitt beteende. Det är en väldigt häftig känsla att man kan få ett dåligt beteende på en lite häst, bli till ett bra beteende:)
När vi kommer hem så ska vi åka ut till Rodi, ska rida han i paddocken och sedan tölta ute på vägen. Har ju lovat film på tölten, så drar med Fanny;) Var ju så himla varmt igår så det blev ett ganska kort ridpass, Rodi blev så trött jätte fort och tyckte det var lite jobbigt men han gav allt han kunde. Jag märkte när jag red på vägen att han hade knappt någon ork kvar, och sedan på hemvägen gav han allt, så stolt så. Mycket kärlek till denna lilla kille♥ Dem ska raka han på halsen, blir nog skönt för honom.
Fick även en fråga om Rodis sadel, jag använder ju Evas sadel. Men från och med igår ska jag börja använda Rodis Egna sadel som jag aldrig tyckt om, men efter mycket om justeringar, och jag "suttit in den" så var den helt okej faktiskt, det är en vane sak tror jag. En sak jag märkte var att när sadeln inte gled fram så kände jag hans stora steg i traven, och det kändes som han verkligen längde dem. Hans vart mycket friare vid bogarna, och igår gled inte sadeln så mycket. Det enda som "gled" var hans nya schabrak:( Fast det satt fast så vart det heltokigt! Får se om det blir bättre idag. Nu har ni lite updatering, så hörs vi när jag kommer hem, hoppas alla får en lika bra dag som jag (förhoppningsvis) ska ha! Btw, har ganska dålig bloggmotion nu när jag har fullt upp med hästar och stall, har knappt tid så det blir över och sover dåligt... Men det kommer nog bli ändring på det snart igen:)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback