Här början äventyret.

Eftersom jag nu startar upp på nytt igen, startar vi upp från grunden dvs att jag skriver lite om vem jag är och hur jag började rida Rodi.
Jag heter då som ni kanske redan vet Elin, är 15 år och bor i Västmanland. Jag gör inte så mycket på fritiden förutom att vara i stallet, är jag inte i stallet så fördriver jag resten utav tiden på datorn. Jag lägger mycket tid på hästar, foto och bloggen, det är ungefär det som mitt liv handlar om.
Jag har 3 söta hundar här hemma, en heter Casper och har vart min sen 7 eller 8 år tillbaka, den andra heter Milia och är hans helsyster som vi tar hand om annars skulle dem avliva henne. Hon har opererats mycket och har höftskada. Sen har vi den senaste tillskottet, Maja, en liten men tuff engelsk staffe, hon är min lilla tjej de.

Min "resa" med Rodi började sommaren 2010, då red jag en svart islandshäst vid namn Snerra från Musö, hon skulle dock säljas och då fick jag börja rida Rodi som stod där på gården. Vi han göra ganska mycket under den korta tiden han var kvar på gården, för sedan åkte han iväg på foder hos en tjej i Norberg. Vi badade, red lektion för Elin Vidberg och gjorde massvis. Jag hamnade sedan långt ifrån Rodi och nu 2012 så är Rodi hemma och stod där och väntade på mig, eller ja, jag hade väntat på honom. Bytte gård igen och blev välkommen att rida Rodi hur ofta jag ville nästan, bara tacka och log, var superglad av lycka!

Jag hade aldrig ridit honom på vintern och insåg att han var sig inte riktigt lik, han var en liten surskalle och jobbig i hagen, jätte pigg i ridning och det var lite annorlunda. Men efter vi känt igen varandra och förstått varandra mer så funkar allt jätte bra, man måste ju ha lite motgångar också:) Rodi är verkligen en super snäll kille.
Rodis fullständiga namn är Rodi frá Holabaki och är född 1989, så han är en glad men gammal liten gosse.
Vi utvecklas tillsammans, och det bästa är att Rodi lär mig så mycket, vi ska börja träna inför ev Lag- SM och tävlingar i vår/sommar. Kommer bli jätte kul.
The prince of stars♥


» Linda

Haha det där lät lite som mitt liv: Hästarna, foto och bloggen, samt sambo och hunden. Sedan kommer såklart vänner och skola in men jag lägger mest vikt vid de förstnämnda :)



Du får ta och köpa Rodi någon dag ;)

2012-03-01 // 21:31:04

svar: hehe tack! ^^

2012-03-01 // 22:50:31

Vilken fin isis du har :D

2012-03-03 // 09:09:36

Vilken fin isis du har :D

2012-03-03 // 09:09:36

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback