Lång dag med Nellie- bilder kommer

ojojoj vilken lång dag det har varit, men super rolig!
Började dagen med att åka hem till Nellie
, där vänta vi på hennes farfar som skulle hämta upp oss, sedan åkte vi till hennes stall. Där red hon Aska och jag fotade, vi han inte göra så mycket mer då vi var tvungna att åka till Fors Gård för att hämta urre, vi blev kvar där ett tag och sedan åkte vi med honom till Norberg för att lämna honom på inridning.
Efter det så skjutsa hennes farfar oss till Karsbo, där skulle vi rida Rodi och Birre. Började med att vi gjorde deras krubba, sedan hämta vi Rodi som var lite på jobbigt humör och ville inte komma in så vi försökte få tag på honom. När vi fått tag på bushästen så fick han springa lite i rundkorallen då han blir väldigt pigg när man rider ut med andra.

Vi tränsa och sadla sen red vi iväg, vi hade ingen aning vart då jag inte kan så många ridvägar. Vi red runt efter spår, ett tag red vi efter färska älgspår! Rodi var lugn till en början, men när vi börjat komma igång och tölta och trava så vart han som vanligt super pigg och ett tag så bara stack han med bettet, så jag drev på och han kuta i full galopp. Tror ni han stanna?;) Nej, det gjorde han inte, han tyckte bara det var kul och ville jävlas med mig kom vi underfurm med!
Efter ett tag hittade vi hästhovar och red efter dem inne i skogen, så jäkla äckligt tyckte jag när vi var i skogen och helt öde låg typ en hel ödelagd gård. Det var ganska fint själva huset, det var stooort med helt tomt och öde. Vi började fantisera " tänk vad läskigt om hästarna...." hahaha, typiskt oss.

Vi var ute ganska länge, närmare 2 timmar, fast lite mindre;)
Dagen har varit lång men superkul, bilder kommer ikväll när jag har min dator.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback