Mysig dag i stallet + en frustrerad Elin

Vart sen tur till stallet idag, och kom hem sent eller ja, typ nu. När jag hämtade Rodi i hagen idag så kom han direkt när han såg mig, stanna så fint vid grinden och fick sin välförtjänta havre. Stod och borsta på honom huuur länge som helst, och herregud vad han tappar hår, får ju ihop till en hel kanin;)
Sen fick han springa lite i rundpaddocken, vi gjorde inte så mycket som jag tänkt då det var super halt i mitten där jag var. Han var så gullig, när han skulle göra halt, satt jag mig så huk och ropade hans namn... han kollade på mig och var jätte uppmärksam, sedan kom han fram till mig och han fick såklart belöning och sen avslutade vi med massa pussar, han är kung på att pussas;) Pussas hela tiden, plutt Rodi.
Efter det så red vi barbacka, för jag blev as irriterad på hans sadel som jag också inte tycker om för fem öre, Evas sadel var smord så jag bestämde mig för att rida barbacka istället. Det tycker både jag och Rodi är kul. När vi skulle trava, blev det bara travtölt fast mest tölt inblandat, kändes sådär lagom kul när det tog ett tag att få honom i trav men sen travade han som inget hade hänt. Sen skulle vi tölta, och då hade Jenny och Loki kommit ned till paddocken men han var lugn och brydde sig inte om dem. Iaf, tölten gick verkligen dåligare än alla andra gånger om jag ska vara ärlig, inte nå kul alls och jag blev verkligen frustrerad för inget verka fungera idag, Rodi verkade bara jävlas med mig idag och slippa arbeta, men ska få hjälp av både ep & Jenny- tack och lov. För nu ska det bli ändring på saker och ting;) Jag ger inte upp efter en dag ska han veta, han ska få igen haha:p Nej men det känns som jag verkligen inte kan rida när allt bara blir "fel" okej, traven och glaoppen var jätte fint idag när han stängde av allt annat och fokuserade men resten kändes som jag var världen dåligaste ryttare. Haha x)
Brukar inte tänka så negativt men ibland har man sina negativa stunder också, sånt är livet.
Har jätte roliga bilder från Rodi idag när han står i boxen, men laddar upp dem imorgon då jag inte har tid nu... han står och pussas i luften och gör massa grimaser xd Jaja, vi laddar om till nästa gång bättre än bäst♥
CHIAO



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback