Sadel till Rodi

Rodi är en häst med väldigt svankig rygg, därför blir det svårt att hitta en sadel som passar honom. Han har en egen sadel som är ganska rak, den passar inte honom perfekt och jag gillar inte att rida i den heller måste jag medge. Vet dock inte vad den heter. Jag brukar rida med EP:s sadel, det är en Hrímnir sadel, jätte skön och sitter sjukt bra på Rodi! Den är ganska mjuk och jag stortrivs i den, skulle kunna sova med den;) Man sitter jätte skönt i sadeln och får bra stöd, den glider inte runt utan sitter där den ska. Min åsikt om denna sadel är att den är helt perfekt, finns inget som jag kan peka ut som är fel eller som jag inte tycker om. Nu kanske det bara är jag som känner det, men tycker jag får en bättre sits eller ja, känns det som iallfall. Finns bara gott om den. Im in Love♥
Så en stor stor HISS till EP:s sadel.

vilken modell har ni på era sadlar? Vad tycker ni om dem?





Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback