Efter skolan.

Längtar så himla mycket tills efter skolan, då ska jag till stallet. Sånna här dagar behöver jag VERKLIGEN vara ute hoss Rodi, gosa, pyssla och bara hitta på massa roliga saker. Han är bra på att göra mig glad, en riktig mys kille är han:) Imorgon har vi nationella prov i No- fysik, därför behöver jag ut och tänka på något annat i det fina vädret.

Idag hade jag tänkt göra lite variation utav hela ridpasset, först uppvärmning i rundkorallen, då hade jag tänk att inte bara lös longera honom, för det tycker vi båda blir lååångtråkigt. Därför har jag tänkt ut lite övningar vi ska göra, kommer skriva dem mesta sen ikväll när jag kommer hem. Men det jag hade tänkt var att köra mycket olika varianter utav The Friendly Game ( första leken i The seven game- de sju lekarna). Många tror att The Friendly Game (vänskapsleken) bara handlar om att man ska slänga över spöt på hästen utan att han ska bli rädd och tex klappa överallt utan att hästen reagerar, men det många inte tänker på hur man kan utveckla detta. Finns så mycket man kan göra, och det blir ju långtråkigt för både mig och hästen om man bara klappar och så sen klart. Man måste använda fantasin;) Missförstå mig inte nu, vet att jag förklarade lite tokigt men det jag menar är att för mig handlar det om att man inte bara ska klara av dessa "övningar" utan att Rodi litar mer och mer på mig. Jag har redan märkt stor skillnad, så jag tänker fortsätta på samma spår.

När vi lekt klart så sadlar och tränsar jag, sen ska vi ut i paddocken och rida lite, vi blir väl i rundkorallen i sisådär 20 minuter kanske och ett tag i paddocken. Vi rider tills det går bra, då slutar vi. Ska bli riktigt kul att rida idag, har så många ideér!!! Nu får jag inte bli för ivrig, jag tar ju alltid saker och ting som det kommer. Men just idag känner jag mig såhäääär glad:D
Bloggar när jag kommer hem ikväll ,chiao!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback