låååång text

vilket skumt väder det vart, sol, regn, mulet.
Blev hämtat av Eva som vart vid Forsen, det är kurs där och sen har hon kollat på en häst som hon verkade tycka om, roligt.
Red i paddocken idag, gjorde inget direkt märkvärdigt. Gjorde skänkelvikning och skritt och trav, fast i traven gick det inte så bra, men det kommer bli bättre:) Det är inte lika mycket power i Rodi längre, och det kan jag mer än väl förstå, så vi rider korta ridpass men rider på samma sätt bara kortare. Idag red vi i 25-30 minuter kanske, gjorde det vi skulle och red upp.
Träffade även ägaren till den senaste inackorderingen, hon verkade jätte trevlig och vi pratade. Hon äger Pjalfi, Fanny hade ju ridit honom och det gick inge bra då han protesterade genom att bara springa och springa. Pratade med Djiana som hon heter (stavning) och erbjöd mig att prova rida Pjalfi, longera honom innan och sen kommer vi vara fler i paddocken ifall det skulle hända något. Hon berättade att han kan protestera, om man tex kräver något från honom genom att ta bettet och springa eller resa sig. Man vill inte utmana ödet direkt men tror att den här hästen kan bli riktigt fin och varför inte ge han chansen att visa vad han går för? Jag ser det mest som en utmaning. Jag rider Rodi, en läromästare med olika svängar i humöret, men världens goaste gamla häst. Sedan Dimma som jag skrittar lite på, hon är ung och har mycket häst i sig. Och sen ska jag prova Pjalfi, som verkar vara en väldigt osäker häst i sig själv och har egna åsikter och tankar, en tuffing. 3 Olika hästar jag får lära mig rida, och dem är HELT olika vilket är kul. Men jag föredrar Rodi, han är perfekt för mig;) Kul att prova nya hästar och se skillnader, ett helt annat sätt att tänka.
Jag och Eva skulle skritta ut på Dimma och Skvetta, men när vi skulle borsta så var Dimmas båda framskor borta och en sko borta på Skvetta. Det var inte länge sen dem blev skodda, så vi gick på skojakt i hagen och hittade både Dimmas skor. Krister satt på henne skor och sedan borstade jag henne. Skulle skrittat lite i lilla paddocken men hann inte:) Det är ungefär vad jag hittat på idag.
Kollade på Rodis tavla idag, han har gått varje dag förutom imorgon då han ska vila sen Lördag har jag honom och Söndag ska Pia rida han lite... Det här är nyttigt för honom!;)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback