Lillasyster ridit Rodi

Min lillasyster åkte med till stallet idag, hon är ganska hästrädd så de är väldigt få gånger man får med henne till stallet.
Hon var lite rädd till en början, men efter ett tag tyckte hon om Rodi jätte mycket och tyckte han var så snäll. Fia frågade " är alla gamla hästar såhär snälla?", ha ha! Hon hjälpte mig att borsta och göra iordning Rodi sen gick vi ned till paddocken.
Frågade om hon ville skritta honom lite, så det gjorde hon och hon kände sig väldigt trygg på en sån snäll häst men hon tyckte Rodi var ganska stor. Efter ett tag red hon helt själv och skrittade runt, lärde sig styra och tyckte det var väldigt roligt. Sedan fick hon tölta när jag sprang brevid och sedan lära sig trava, min lillasyster lär sig jätte snabbt och tyckte det var jätte kul men lite skumpigt i traven. Rodi var så lugn och snäll hela tiden, han är verkligen söt mot dem mindre!

Innan jag hoppa upp och red så fick hon prova galopera, det gick ganska snabbt och var lite läskigt men hon var sååå nöjd över att ha galoperat på Rodi! Hon är jätte stolt och går och skryter om det, nu vill hon börja rida men bara på Rodi var hon tydlig med.
Sedan hoppade jag upp på Rodi och red lite, när vi töltade så vart han litetravtaktigt. Efter ett tag släppte det så när vi fått en bra tölt så tölta jag inte mer, Bra det räcker för mig:) När vi ridit lite så gick vi in och han fick sin mat.




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback