Full karutta;)

Vad mycket päls Rodi har tappat nu, han är så vacker med tunnare päls och ser mycket stotligare ut. Red ut och värmde upp lite idag på vägen, töltade och hade dem lätta gummi bootsen. Travade lite också, han har sån underbar trav säger jag bara... så jäkla snygg!
Väl inne i paddocken red vi på som vanligt, han var ovanligt pigg så han fick "strösa" av sig lite och verkligen jobba karuttan av sig, kände efter lite i dem olika gångarterna och tölta. Underlaget var ganska mjukt så tölten sket sig lite, å skröltade ett tag och låg i det tempot, tills efter en stund la jag i en växel på långsidorna och töltade sedan på kortsidorna jätte kort tempo så han inte skulle rolla och bli i otakt.

Finns en hage precis brevid paddocken, där går grannens sto med sitt föl som kommit.. hon skulle fota när dem sprang och skulle "tjoa" på dem lite, jag och Rodi kommer i vår egna lilla värld i fin trav på kortsidan längst bort, grannen tjoar lite och flänger med armarna och Rodi brallar så ut i hellskotta rakt över hela paddocken, i full karutta! Första gången han brallat sådär med mig, och ens blivit rädd för någon i hans omgivning. Men det var väl på tiden;) Idag jobbade han på bra i alla fall!!




» Sara

Kolla in våran blogg, nu har det kommit up handgjorda nosgrimmor i tennbroderi till salu som Saras syster gör, specialpris innan sommaren!

:) :)



tvistirni.webblogg.se

2012-05-16 // 21:11:36

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback