Bättre sent än aldrig, dagen igår

Somnade i soffan igår efter att ha kommit hem från det tredje stallet halv 10 på kvällen, så glömde blogga.
Iallafall så åkte jag och Nellie ut till Karsbo för att bada med hästarna, vi skulle rida Rodi och Dimma men först så ledde jag en liten tjej på Dimma som också hette Nellie, sedan fick "stora Nellie" skritta lite på Dimma medans jag jagade Rodi i hagen. Fixade iordning och red ned till sjön barbacka. Rodi älskar att bada, vi red ut långt så jag skulle simma brevid haha mycket skratt! Avslutade med lite bullar sen red vi hem.

När pappa kom åkte vi raka vägen till Nellies stall, där tog vi in alla 3 hästar och borstade dem. Sedan red vi ut barbacka, jag på Tryggve och N på Aska. Vi red en sväng i skogen, jätte kul:-) När vi kom tillbaka borstade vi Mestur och turades om att rida barbacka på honom, en väldigt stor och fin häst.
Tack Nellie för en superkul dag, bästa du♥

Åkte hem och käka lite godis, böt om och lifta till nästa stall. Denna gång åkte jag med en kompis till ett stall med stora hästar, har inte hållt i en storhäst på ca 8månader men det var inte så märkvärdigt. Fotade lite när dem red, hoppade och busade till jag blev tvingad att sitta upp. haha sa det då och säger det igen, islandshästar är det bästa enligt mig:)
En lång dag blev det, mycket prat och skratt, idag ska en tjej som red Rodi i Fredags rida Rodi. Det är så kul att hon tyckte om Rodi för han behöver verkligen röra på sig när jag inte är där och kan motionera honom, speciellt nu på sommaren så måste han få lite bättre kondition.
Ska ladda över lite bilder som kommer under dagen, hade bra!



Tack för dagen !:)

2012-05-27 // 17:37:35

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback