Gymmet

Då var första träningspasset nere på gymmet klart inför mitt 5- veckors program, kändes konstigt nog HUR skönt som helst efteråt och en skön lång dusch efter det. Som jag skrivit innan så kommer jag skriva efter varje gång, så förhoppningsvis kommer ni att få läsa om min utveckling, se skillnadsbilder osv. Målet är ju att jag ska gå ner:)

När man tränar är det viktigt att i början inte gå ut för hårt - vilket mina päron säger till mig hela tiden-, idag tränade jag 40 minuter vilket är ganska lagom, varierade också väldigt ofta då jag lätt blir uttråkad. Började med att värma upp på cykeln, sedan sprang jag på löpbandet, och för första gången på länge provade jag att använda själva händerna med vikter vilket gick hur bra som helst. Har nått "okänt" med händerna som jag  går på läkarbesök för... Avrundade med att trappa ned med magövningar och lite annat.
 
Här kommer några viktiga saker jag tycker man ska tänka på när man tränar, listan kan göras lång men skriver upp ett par styckna:
-träna med en kompis, då peppar man varandra och har kul samtidigt som man tränar. Som idag tränade jag med Bella tex, myycket roligare då man inte behöver stirra in i väggen och vara så seriös samtidigt som man är seriös i sin träning.
-Ha bra musik som får en att vilja springa fortare, musik som peppar och gör en glad, som vill en att fortsätta kämpa! Musiken har en väldigt stor inverkan i våran träning, tänk om du skulle springa på löpbandet med världens segaste låt typ av Celine Dion, visst hon är bra men inte så passande;)
- Gå inte ut för hårt dem första gångerna, se även till att ta det lugnt i början och i slutet när du avrundar passet. 
- Strecha ut musklerna efter träningen, ett bra tips om du inte vill känna dig som en pensionär efteråt.
-Variera träningen. Är du på ett gym kan du börja med att springa/cykla och sedna gå över till tex styketräning. Likadant att man inte nöter på ett gym hela tiden utan när man får tillfälle ut och springa eller klättra.

När man tränat ett tag vill man - eller jag ialla fall- ha vatten, drick då med jämna mellanrum men dock lite vatten. Hellre lite vatten fler gånger än mycket vatten nångång, annars är det lätt att man får håll och det blir bara jobbigt att träna. 
En annan sak att tänka på som min springtokiga mamma tog upp när jag pratade med henne var att om man har mål som mig att gå ned 1 kilo i veckan på 5 veckor så kanske man går upp den första veckan. Om man går upp ska man inte bli "rädd" och undra vad man gör för fel, styrketränar man mycket och så, går man upp i vikt oftast eftersom man bygger muskler. Muskler väger mer än fett, det blir som en process. 

Hoppas ni fick lite mer inspiration till träning nu:) Är så taggad inför det här!!
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback