Mitt liv innan jag hittade till hästarna

Innan jag hittade vad mitt hjärta bultade för var j ag en tjej medmycket spring i benen, kunde aldrig sitta still och idrottade hela tiden. Mitt stora intresse låg hos framför allt brottning men även fotboll och innebandy. Jag trände brottning 3-4 dagar i veckan och tävlade i stort sett nästan varje helg, ofta så hade jag innebandy innan brottning så när den var slut bytte jag kläder och sprang det fortaste jag kunde till den andra träningen. 
 
Min lilla- och storasyster brottades också och vi kallades för "brottar-trion", var med nästan varje vecka i tidningar, stora som små, satt på "sedlar" -eller vad det heter- utanför mataffärer och var riktigt duktiga. Jag och min äldre syster planerade att gå på brottargymnasiumet i Klippan och vi hade många drömmar, min syster var en stor förebild för mig som åkte till Danmark för att tävla och på massa stora tävlingar. Hon och jag var även med och tävlade för Västmanland vilket vi kom in på en 3:dje placering med vårt lag nere i Skåne. 
 
Efter 7 år med fotboll och innebandy la jag det på hyllan då brottningen tog upp all tid och jag la all min styrka där. Även andra sporter jag höll på med som karate, judo och boxning som jag gick på när inte dem andra sporterna tog upp tiden fick jag lägga ned. Dock boxades jag då och då eftersom min pappa är tränare. Det var många år med träningar, tävlingar, läger och se till att hålla viktklassen. Minns en gång när jag fick stå fullt utrustad i vinterkläder i en varm bastu och hoppa tills jag gick ned dem där 3hg medans alla mina vänner hejjade på! 
 
Men för några år sedan uppstod det massa komplikationer, vi ville byta klubb igen men då krävde klubben betalt för oss tre( vi gick inte i Fagersta BK här), dem ville alltså sälja oss till den andra klubben då vi var "värda" eller hur man kan uttrycka sig. Massa hände och jag ville prova på nått nytt, började rida privatlektioner på islandshästen Thrulle och det var så det började:) Nu är jag inte särskillt sportslig utav mig, inte intresserad utav fotboll eller så utan all min tid, hela mitt hjärta ligger hos hästarna och det är jag glad för, fick mig en riktig tankeställare och det här med att banta och vara så fixerad i vikten förstår jag mig idag inte på varför det var så viktigt. Men då ville man möta en sån lätt som möjligt, då gällde det att hålla. Men jag menar, vi var mindre barn som fortfarande växte, så jag är på nått sätt glad att jag slutade med brottningen hur mycket jag än brann för det. 
 
Till minne utav just brottningen har jag massa pokaler, affisher från affärer, medaljer och en hel del bilder. Om vi ska säga nån sport jag direkt håller på med så är det väll boxning ibland, händer inte ofta speciellt inte när jag inte bor hemma, annars gymmar jag och rider såklart:)

Jag och min storasyster för några år sedan, haha vad små vi var! Ganska söta, eller vad säger ni?;)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback