Ridning för Berit- Ljufur

Lektion för Berit idag, red för första gången på Ljufur som är enormt stor, fattar inte ens att jag kom upp så lätt på honom. Över 150 är han garanterat! 
Dagens träning var skänkelvikningar i massor, det gick helt okej men kändes som att jag kunde gjort det bättre. Ljufur var lite seg men ganska charmig att rida:) I slutet fick vi mer go och fin avslutning, min sits vart mycket bättre också då jag inte var så spänd. Ser fram emot att få rida honom mer gånger, man tror verkligen inte han ska vara så gó och rida när man fått en helt annan uppfattning utav honom i hagen och i stallet, där har han vart som en liten "diva" som hagkompisarna, är det nån som bråkar är det Ljufur och allt handlar om honom. Men det visade sig att även den stora "bossen" kunde vara en stor nallebjörn, en ängel att pyssla med också, kan nog dock vara den skitigaste hästen i stallet- Isabellefärgad också, haha!
 
Vi fick en till ny praktikant idag på islandssidan, också en jätte gullig tjej precis som dem senaste 2 st:) L.Ymir kan nog ha vart bortsett från Ljufur den näst skitigaste lerpölshästen som gud skapat idag, haha... helt sjukt hur man lyckas?! Mocka och fyllde på spån åt honom, sen fick jag hjälp av "praktikanten" att borsta honom klinisk ren, så ren och fin han blev!
 
Sen skulle vi med Blika till veterinären, men då såg man bara en stor blodpöl och något som såg ut som en häst, en häst hade fått blodlunga (tror jag) och dem hade fått skjutit den mitt utanför travstallarna. Låg en massa blod och tjockt blod också som hade åkt ut när dem skurit i hästen:( Ush!
 
Nu ska jag tänka på annat, byta om till träningskläder och dra med bästa Bella till gymmet. Föressten tvingar Bella mig göra ett IQ test då jag tydligen är efterbliven liten ekorre, blev förhörd idag och blev utsett till världens   korkade person kan man säga;) HAHA så lite IQ har jag väl ändå inte... eller jo, jag har nog de!
Ljufur porträtt bild för WångenAB
 


» Sofia

Jag har en fråga, har nosgrimman någon funktion? Eller varför har men den inte/varför har man den? Tacksam för svar om du kan förklara :) <3

2012-11-16 // 21:47:33

Hej!
Vilken häst hade dom tagit bort?
Tog studenten i juni, är väldigt intresserad av vilken häst de va, om de va ngn av dom jag hade hand om.
kram

Svar: Hej!:) Det var nån Nisse från travstallarna, dem hade inte fått avliva han hos veterinären sen hade han fått blodlunga -tror jag- så dem var tvungna att ta bort Nisse på plats
elin eriksson

2012-11-17 // 20:19:11

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback