Träna rätt, 5 veckors programmet!

Vi stall och hästtjejer/killar arbetar mycket praktiskt, rider och gör en massa krävande arbeten. Då är det själklart viktigt att vi håller oss starka, friska och pigga, hur skulle vi annars orka med allt arbete? Just nu håller jag på med ett "projekt "som jag länge velat testa på, just för att jag är så himla lat, äter mycket godis och tar allt "som det kommer", som endast kommer gå efter mig själv.
 
Dem första månaderna här på Wången levde jag precis som jag i normalt fall gör, tränar nån gång ibland kanske, äter godis som jag brukar, stallsysslor och allt jag gör som vanligt till vardags. Problemet här var att vi fick mycket TV och slappa tid på kvällarna om vi inte hade något plugg, man skrek efter socker och köpte en massa godis som "akut fall". Vi får massa god efterätt på helgen och bara det fick en att vilja ha ännu mer godis eftersom på helgerna är det väldigt mycket fördiva- bort tid. När vi åt godis, åt vi knappt nå riktig mat, effekten blev såklart att vi blev trötta, stressade och väldigt lata, man blev svagare i kroppen. Då kommer frågan, hur ska man då orka mocka, bära tunga hinkar och framförallt rida ordentligt? Och det är sån livstil som jag i normalt fall lever på-brukar dock inte äta så mycket godis haha!- time to change säger jag bara.
 
Nu vill jag omvandla detta, så från och med nästa vecka ska jag gå efter ett 5-veckors program, där jag ska äta som normalt ( vi får oftast ganska bra mat på Wärdshuset) och träna 3-4 dagar i veckan. Till en början startar jag lugnt i min takt, kollar pulsen före och efter träningspasset och sedan efter varje gång i 5 veckor se när det börjar bli en skillnad. Vägde mig innan jag åkte från Fagersta eftersom jag inte har någon våg här, så kommer inte väga mig under dem veckorna heller, då ska jag även de i slutet, har jag gått ned något? Hur mår jag, piggare eller bara helt slutkörd? 

Efter varje träningspass kommer jag ge er som en utvärdering, vad det är jag har gjort, pulsen före och innan, och hur jag mådde under träninge. Sen får man också tänka på att som ung ryttare växer man fortfarande, så man inte tror man är någon body builder;) 
 
Ska försöka dra med Amanda också, hon är mitt moraliska stöd och brukar oftast vara ganska villig med att gå ner och träna:)




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback