Ridning för Berit

Red för Berit idag på Isak, ställa och böja, Rida på böjda spår osv hade vi. När det gick bra gick det verkligen bra annars fick jag den där jätte dåliga känslan!

Isak är ju väldigt pigg och känslig häst, vill gärna springa och då sitter jag liksom inte helt avslappnad- i knäna. Vilket ger resultat till en spänd häst också. I övergångarna mellan skritt och kort tempo skritt samlade jag han för mycket, försökte få fram Isak men då korta han bara upp sig och takta. Var tvungen att vara snabb med att släppa för vart han för samlad så reste han sig några gånger.

Är mest saker JAG behöver behärska+ hitta nya knappar på Isak samt att jag har så dåligt självförtroende... Han är ju en sån grymt fin häst, det är han!

Får bli en bild på Rodi för nån vecka sen, han ville hjälpa att mocka. Tror det var Eva eller Elin som skickade bilden:) åh, inte långt kvar nu till min älskade<3




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback