Svartvita bilder

Fotografering är en väldigt bra sak att sysselsätta sig med, dels för att det är roligt och man kan upptäcka nya saker. När du tar ett kort, laddar ned det på datorn och sedan ska redigera din bild, hittar man så mycket olika effekter och ändringar med ljus och styrka. Man kan ändra bilden precis hur man vill. 
 
Jag har i många år varit fast för svartvita bilder, det är "min" såkallade styrka i bilder, bilderna blir mer levande på något sätt fast dem är i svartvit format. Har jag tagit ett kort jag verkligen gillar, men ljuset vart dåligt osv så kan man fylla på med skuggor eller vad man vill och låta det se konstigt ut, sen är det bara att lägga på svartvit effekten och vips så vart den fula bilden fin. Haha låter så simpelt när jag skriver;)
 
Få en dålig bild bra, i svartvit:
- Fixa styrka på ljus osv som du själv tycker passar bra
- lägg till kontrast/skugga för att få mer djup i bilden, viktigt att inte lägga till för mycket.
- När du redigerar, alltså innan du lägger till det svartvita
måste du tänka på att inte ha för mycket "av det goda", lagom är bra!
- Sen är det bara lätt som en plätt att ändra till svartvit bild, så är du klar
 
Vart en väldigt förenklad beskrivning, men svårare än såhär är det faktiskt inte:)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback