Uteritt i repgrimma

Åkte till stallet vid 10 idag, direkt efter jag kommit hem från bästavän som jag sovit hos, vi hade filmkväll igår:)
Klippte Rodi lite på benen idag och smörjde in eftersom han och Inri fått rasp, inget allvarligt på Rodi, dock lite ömm på just det ställe där han blivit utsatt men annars pigg och glad. Han ser ut som en nalle björn just nu, så gosig och mysig. Satt på tillfälliga broddar också nu när det är så halt ute.
 
Tog repgrimman och red ut, tror det är första gången jag rider ut med repgrimma på honom men han var hur snäll och lugn som helst, var inte alls orolig:) Fia min lillasyster gick med Dimma så hon fick sig en promenad. Gick inte alls att rida i paddocken, är ju så dryg snö just nu så blev bara massa styltor under.
Efter vi släppt in Dimma i hagen igen fick Fia rida barbacka på Rodi ut en sväng i repgrimman, han är verkligen en riktigt gentleman... var precis som han visste att han hade en mindre på ryggen. Rodi töltade helt rent på lösa tyglar med min lillasyster, de är inte illa heller;) Bästa underbaraste hästen♥
 
Tänkte skriva ett inlägg om vad rasp är för något, vet själv knappt nått om det så är riktigt kul att läsa om det, lära sig något nytt så vet man vad det är till nästa gång. Får se om jag får ihop något.
*jag och Rodi i förrgår.
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback