Elin & Amanda in Action!

Här kommer en rad med "failbilder" när jag & Amanda skulle longera Blika igår, känns skönt att ha min lilla Amanda i närheten när saker inte går som man tänkt, haha och jag hoppas hon tycker det samma för igår var det inte alls lätt!

Men lite roligt var det dock när nån av oss vart irriterade då vi gjorde alla fel man kunde göra ibland! Så dessa bilder är mer "behind the sceeeen" haha. Blika är ju en dam som vet vad hon vill, tar varje chans till att komma ur arbetet, vilket inte är helt lätt när man har full koll på både spö och linan samt att linan inte får ha för små ringar runt händerna. Man ska dessutom stå så stilla som möjligt, man ska stå som i en triangel där du är punkten, spöt pekandes mot baken och handen lite bakom bogen. Man ska stå så stilla som möjligt, alltså inte "gå runt". Ja en massa man ska och inte skall göra.
 
När vi longera Blika hamna linan i backen när hon vände runt, spöt var lite överallt då vi fokuserade på att få fram henne, jag och Amanda var över hela ena sidan av paddocken typ och ja, haha! Var dock väldigt lärorikt att longera en häst där allt inte går precis som det ska, då fick vi ju känna på det också. DETTA BJUSSAR VI SOMSAGT PÅ;)
   
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback