"Man kan lära gamla hundar att sitta"

Hade med min lillasyster idag då vi skulle filma. Gick ut till hagen som vanligt och skulle hämta Rodi och detta är andra gången det händer som jag glömmer grimman, var alltså bara att vända om. Fixar bland grimmorna utanför grinden medans jag hör Fia ropa, då står Rodi ännu en gång vid grinden och väntar... man blir helt varm i kroppen och tror ibland inte att det är sant medans man blinkar ett par extra gånger.

Vi red i paddocken med idag dem lite tyngre bootsen vilken gick hur bra som helst. Jag blir helt överlycklig när man kollar tillbaka på filmerna och ser vilken trav han verkligen kan få, dock var det inte den där nordsvenska traven han kan få men nära inpå.... vackra häst<3

Avslutade med att rida i halsring och har börjat lägga på kommando för svänga, helt förvånad blev jag när han lyssnade på det och vi kunde rida upp på medellinjen, vända och styra med sitsen. Han är då allt ett bra exempel på att man kan lära "gamla hundar att sitta", så underbart go!




Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback