Så himla roligt att rida!!

Åh vad glad jag blir, var så himla roligt att rida idag, alltså grymt roligt!
 
Tänkte rida Gambri ut på en tur och träna lite lätt i skogen i gångarterna. Men det var ju hästar överallt på hela området som red runt och kom i full fart så många vart väldigt stressade och nyfikna. Så blev lite skritt och tölt träning i paddocken. Försökte få honom att länga sig och bli lite mer avslappnad, vilket i vanliga fall han inte har några som helst problem med, men nu var det lite action överallt;)
 
Det var så himla roligt då jag kände en sån extrem skillnad från början till slutet. Jag får inte sådär jätte bra stöd i hans sadel så måste tänka extra mycket och spänna magen otroligt mycket. (hehe låter som värsta action filmen nu när jag skriver "extreeem mega duner ord"). I början fixade jag inte till sitsen vilket var dumt, utan satt mest och fokuserade på allt annat. Så då gjorde såklart Gambri det också och gick med huvudet i vädret.
 
Började tänka om och tog ett djupt andetag, satt om och fick till sitsen ganska bra, då gick Gambri riktigt mega fint i slutet... töltade i arbetstempo i form och var så lätt och fin i munnen, släppte i sidorna, ja och precis så som jag ville få till det. Under HELA ritten kände jag bara glädje, det är SÅÅÅ KUL att rida den här hästen för här måste jag verkligen kämpa med allt utan att jag känner någon som helst frustration:-)
Ska rida Julle sen också, men just nu är det som en bomb över Wången och "jullebus" har lite krut i baken efter att ha stått ett tag:)
 
Blir bara utkastad från blogg.se appen så får bli en bild på Joí



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback