Sofia rider Rodi

Har tagit över en timma att ladda upp dessa bilder, så bilderna på mig och Rodi kommer upp senare eller imorgon. Min lillasyster Sofia provred ju Rodi idag i lilla paddocken, visade henne hur hon skulle göra och tänka på när hon rider honom. Dem red i alla gångarter även galopp som blev tredje gången gillt då hon dem första två gångerna hållt på att flyga av då hon hamnat i obalans när han ibland tar ett "skutt" i början av galoppen.. så då har Rodi fått lite fart:) Jätte duktiga var dem, det känns även skönt att hon nu kan rida i alla gångarter på honom då han är så himla trevlig och man kan lära sig massor utav honom! 
 
Fia ska börja rida honom lite nu när jag åker upp till Wången igen och så hon kan ha en häst att rida då hon slutat på ridlektioner. Var som jag sa idag när hon var lite nervös och inte vågade driva eller galopera på honom- "lita bara på honom", hon lät Rodi ta över kontrollen när det väl gällde och vips så vart det jätte roligt för det gick BRA. Hela hon sken upp:)
 
Även jag red ju Rodi, dels för att visa hur hon ska tänka och visa att det är kul att rida honom, han gör det man vill och hur lyhörd han faktiskt är. Blev ett längre och lite jobbigare ridpass för honom så nu ska han bara "lulla runt" ett tag. Nästa gång jag ser honom blir i Juni, världens inaste häst..



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback