Träning- Frihetsdressyr

Första gången sen i morse jag är inne på rummet och kan slappna av, vart i stallet hur länge som helst. Hjälper min vän Felicia med hennes häst Gimli, det är så kul för ju mer hon förstår Gimli dessto mer förstår han henne... var så himla roligt att se dem båda ha kul och sprang hur som helst... han körde glädjestuds och kom på inkallning. Det gjorde mig glad, så duktiga så och var ju bara tvungen att filma... helt underbart! Se film nedan!
 
Bokade även ridhuset en timme idag, tränade från marken med Gambri. Han var duktig men blev ett tag där sååå himla stressad och stissig när han inte förstod vad han skulle göra, han är väldigt känslig för sånt har jag märkt men när han väl förstod att "aha det är så" gick det galant och Gambri kunde slappna av.
Jag ville få honom att springa efter mig, men istället gick han efter mig och gjorde en "fuling", vände och gick sin väg innan han kuta runt i hela ridhuset. Då sprang jag så jag kom typ snett bort från han och kallade in han... Gambri trodde så klart det var lekdags men lydigt kom han springandes till mig och lyssnade noga på inkallning. Det var ett steg i rätt riktning men det tog några gånger.
 
I slutet kom jag på en annan idé som kanske kunde funka på honom för att ha kvar honom hos mig och Inte springa iväg, travade då på långa tyglar vid manken och släppte för att sedan springa vid bogpositionen. Förflyttade mig hela tiden och hade med mig Gambri hela tiden. Vart så himla glad för innan trodde jag att det var omöjligt- men ALLT är möjligt;)
Mycket pussande och borstande fick det bli efteråt, goa hästar!
 
 
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback