"Harlem Shake"- a la Wången style

Dagen jag åkte hem gjorde Wångens elever, främst i min klass, "Harlem Shake" i stallgången. Såg så sjukt kul ut, var väldigt synd att jag själv var tvungen med tåget. Det här gjorde dem bra:) Filmen ligger ute både på Youtube & Wångens Facebook sida.
 

Mer än 10 000 nåddes – på en dag
Urklipp från Wångens hemsida: 

"Wångens egen version av “Harlem Shake” blev synnerligen uppskattad. Bara under fredagen nåddes mer än 10 000 Facebook-användare av filmen.

- Jag lanserade idén mest på skoj, som en kul grej, och fick ett härligt gensvar från elever och personal! Vad vore en “Harlem” utan alla de som faktiskt vågar dansa – så ett stort tack till er, säger Ronney Wickzell, marknadschef.

Fenomenet “Harlem Shake” är inte nytt, men har blommat upp kraftigt i Sverige de senaste veckorna. För Wångens del innebar filmen ett rejält uppsving vad gäller spridningen via Facebook.

- En normal vecka når vi mellan 3-4000 personer genom Facebook. Nu visar statistiken att vi nådde mer än 10 000 personer bara under fredagen och att döma av snacket så håller intresset i sig. Tyvärr strulade vår Youtube-koppling varför det är betydligt färre träffar genom den kanalen just nu, säger Ronney Wickzell."



» emma

haha

2013-02-28 // 21:07:39

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback