"Harlem Shake"- a la Wången style
"Wångens egen version av “Harlem Shake” blev synnerligen uppskattad. Bara under fredagen nåddes mer än 10 000 Facebook-användare av filmen.
- Jag lanserade idén mest på skoj, som en kul grej, och fick ett härligt gensvar från elever och personal! Vad vore en “Harlem” utan alla de som faktiskt vågar dansa – så ett stort tack till er, säger Ronney Wickzell, marknadschef.
Fenomenet “Harlem Shake” är inte nytt, men har blommat upp kraftigt i Sverige de senaste veckorna. För Wångens del innebar filmen ett rejält uppsving vad gäller spridningen via Facebook.
- En normal vecka når vi mellan 3-4000 personer genom Facebook. Nu visar statistiken att vi nådde mer än 10 000 personer bara under fredagen och att döma av snacket så håller intresset i sig. Tyvärr strulade vår Youtube-koppling varför det är betydligt färre träffar genom den kanalen just nu, säger Ronney Wickzell."
haha