Min passhäst Gambri:)

Nu är det ny vecka, och idag har vi fått nya passhästar (sköthästar). Det är väldigt roligt oavsett vilken häst det är då man kan ha någon även efter skolan att pyssla om, speciellt om man inte har någon egen häst med sig upp till W.
Det vi gör med våra p-hästar är att vi tar in dem vid lunch, efter middagen så mockar vi och pysslar om dem, kollar så allt ser okej ut.
 
Min nya passhäst heter Gambri från Äkrom, en jätte mysig kille som jag kan tänka mig att många gillar då han är hur snäll som helst. På uteritter "bara är han", en riktig livsnjutare skulle jag säga. Det är så kul när man bemöts utav/rider hästar som är så glada och possitiva! Han är helt okomplicerad i ridning och hantering, en sån där mysig häst man bara vill borra ansiktet i. En tjej som brukar rida och tävla( träningstävla?) honom ibland har det gått bra för, det var kul att se förra veckan hur fina dem var tillsammans och hur bra det såg ut, ett ekipage som syns i mängden:)
 
Lite om Gambri:
e. Fákur frá Saudárkróki
u. Tróda från Hammarkullen
ue.Atli frá Sydra-Sködugili
född: 2001
 
              Obs: Bilderna är tagna utav mig, porträttfoton till WångenAB, se fler bilder på deras hemsida Wangen.se


Sicken goding! Är själv helt frälst i isisar :)
kramar

2013-02-04 // 19:57:51

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback