fullt upp all day- GLAD ELIN:)

Vart lite mindre uppdatering nu när jag vart så otroligt mega trött, men nu är krafterna återsamlade igen!
Sista jourdagen vilket var sköönt, dock så hade Gandalf bitit/ grannen bitit av en stor del utav en tunga, såg ut som en halväten macka som någon tagit en tugga av. Var första gången jag såg något liknande och var inte bara jag som vart chockad. Massa blod och slem, ingen trevligt situation. Det bokstavligen hängde slem efter hans mun hade blivit rengjord osv. Åh jag som är så känslig, men dax att lära sig tåla sånt. Lilla lilla Gandalf då, det är inte lätt å va häst ibland inte!
 
Vi hade segerfika på förmiddagen då Victor i trean hade vunnit ett lopp med Obbe, och sen hade vi vanliga lektioner.
 
På eftermiddagen red vi för Sara, jag red Lilla Ymir och det gick så Gaaaalet bra! Vi travade och var inne på "samma spår" som förra veckan, gjorde lite mer böjningar i både skritt och trav. Sen tempoväxlingar i tölt och skritt. Jag blir väldigt spänd och låst med knäna och hittar då inte riktigt trampet, samt att jag "lyfter" ur sadeln lite, Ymir är en läromästare då han inte gillar när man klämmer och han är ju ganska tjock så man får lov att "runda benen". Hehe svårt att förklara. Så tränade på det hela lektionen och Sara var på mig, jag tog till mig riktigt bra och Sara verkade jätte nöjd likaså jag! Nådde verkligen fram till Ymir i sidorna och fick fram det jag ville, i tölten var han passtaktig och huvudet upp i taket.. men sen när jag verkligen satt på rumpan, och verkligen kunde inverka på honom så gick jag från att ha honom böjd, ställd och flytta rumpan till att därifrån komma upp i tölt. Då töltade han superfint, och formen var jätte fin också! 
Blir så extremt glad när man både ser och känner skillnad och ja, man blir så glad! 
 
Hade eftermiddags jour och fixade Ljufur, nu ska jag snart åka in och handla. vid 7 ska jag och Hanna kolla på hoppträningen, vid halv 9 blir det film och fika med huset. Fullt upp med andra ord! Är så glad idag, men nu ska jag skutta iväg;) Ha det bra
 
 
 
 


Hej! Vi håller på och uppdaterar listan för Sveriges alla islandshästbloggar och ser att du har en. Om du redan är med på listan kan du bara strunta i denna kommentar, men om inte så hade det varit supersnällt om du lämnade din mailadress i detta inlägg: http://tennisryttarna.blogg.se/2013/january/nya-bloggar.html#comment.
Målet är att samla alla Sveriges islandshästbloggar på en lista och även "ranka" dom i "storleksordning".

Tack för att du är med och skapar en grym lista för Sveriges alla islandshästbloggar!

/Filippa - tennisryttarna.blogg.se

2013-01-17 // 21:23:45

Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback