Sen tur till stallet

Åkte ut senare än vad jag trodde det skulle bli till stallet, ena bilen hade inte bensin så vi fick vänta tills min kära mor kom hem från jobbet, var väl ute vid halv 4. Tog in Rodi utan några som helst problem, såna dagar gillar jag, när allt bara flyter på:)
 
Det var mockat och klart när jag kom, så det var bara att sadla och tränsa och bege sig mot paddocken. Var inte roligt underlag idag, riktigt hårt. Iallfall så blev det att träna på Rodis svagaste gångarter vilket är skritten och kort tempo tölt. Ställde upp 4 koner i mitten av paddocken där vi på två sidor lände skritten för att sedan på dem andra två sidorn korta vi skritten. Tränade lite med konerna, gjorde lite övningar för att sedan gå ut på en stor volt där vi gjorde tempelväxlingar i tölt, kort tempo till mellan osv. Rodi vill gärna så fort vi närmar oss långsidan springa iväg i tölt, så tempoväxlingar på honom är riktigt bra.
 
Efteråt pratade jag och Sussie en hel del, om saker i stallet och sånt. Kan säga att efter allt jag upplevt både i boendet och nu att det "sker" något i stallet, tror jag nog allt att det finns dem som "vakar" över en och ser till så att vi sköter oss. Fick en sån där äcklig känsla idag att det var nån som kollade på mig... Är så skönt att kunna få så bra råd, tips och bara prata om himmel och jord med härliga stall folk. Det behövs, blev lite gladare efter att ha pratat med Sussie:-) Haha ibland blir jag grymt rädd när man packar hö och hör hur saker ramlar ner, men det är bara att tänka "äh, det var säkert katten"....
 
 
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback