Lååång dag

Vilken dag, jag är HELT slut i kroppen och ligger död i soffan. Jag började dagen tidigt idag, blev två paddockpass på Rodi och Skvetta.
 
Blev lite mer träning för Rodi och tränade på att han inte skulle springa iväg varken i skritt eller någon annan gångart, kunna gå i lägre form och tölta på lösa tyglar samt stanna/rygga på lösa tyglar med enbart sitsen. Dessa är Rodis lite större svagheter, han vill ju gärna trippa på och gå i en fri&hög form. Jag vill att han ska först och främst ska kunna gå i en lugn och relativt avslappnad skritt med sänkt huvud, gärna ställd innåt. Har inte så super stora krav på han eftersom han är gammal och mer "lullarunthäst" men ändå så är det bra att kolla av och se till så att han lyssnar. 
Tölta på lösa tyglar gick väldigt bra likaså att kunna lyssna på sitsen, bästa killen. Det är sååå himla roligt att rida honom:) Efter jag ridit lite på Skvetta i paddocken så släppte jag Stjörnudis i rundkorallen, hon är så himla mysig de hästen. 
 
Vi jagade även rymmare på eftermiddagen som sprängt hagar och roade sig och kompisar, med mycket tålamod och motion fixade vi även de. Kan väl säga att jag ALDRIG någonsin trodde jag skulle få se min pappa hängandes på en ettårigt sto för att förhindra den från att stega, som sedan drar iväg med honom och Eva hade sagt "vad som än händer, släppt inte, släppt Inte!" haha roligaste jag sett... U go girl!
 
Och en sak till.... i'm readhead:-)



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback