Träningen avklarad!

Precis kommit ur duschen efter ett pass på gymmet, hade än en gång min super duktiga Bella med mig, måste säga att det var jobbigare att träna idag än i Måndags... det känns! Uppvärmning 10 minuter på cyckeln, en väldigt bra start jag börjar få rutin på, räckte med det men ibland kanske det blir den dubbla tiden. Det gör man som man känner för just den dagen. 
Känns bra att träna med armar och händer nu faktiskt, har tränat med vikter idag och inte bara gått på bandet å cycklat. Som sagt så måste jag variera, blir så uttråkad annars!
 
Här kommer dagens tips:

- Se till att lyssna på på kroppen när den säger ifrån, det är väldigt viktigt att vila ordentligt mellan varje träning då det minskar risken att få skador.  

- Kom till gymmet, löpningen, träningen - vad du nu tränar- med en lista i huvudet på alla bra saker som förändras till det positiva, så här skulle jag lista min:
  • God sömn
  • Bättre humör
  • Mår bättre, piggare
  • Mer energii
  • Du får ett starkt skelett
  • Orkar mer
  • Förhoppningsvis längre liv
  • Minskad stress
  • Sundare vikt
  • Sista punkten på min lista som jag kommer på just nu är självförtroende.
Hur skulle din lista se ut, vet du något mer man kan fylla ut denna lista med?
 
Eftersom jag bor på skolans boende så anpassar jag mig lite efter vad jag har, handlar en gång i veckan och i Tisdags visste jag inte att vi nu måste börja köpa eget om vi ska ha på kvällen ( tack vare några) tills en tid framöver, så nästa vecka blir det väl att handla lite nyttagare saker. Fullkorn är långsamma kolhydrater som är bra efter träning, även frukt och något proteinrikt som stärker kroppens återhämtning. Äta rätt är viktigt, även under dagen. Jag får resutrang mat till frukost, lunch och middag varje dag så då gäller det att äta mycket grönt och färgrikt med lagom portion. Äter tills jag inte är mätt, inte hungrig, utan nöjd, vilket funkar väldigt bra:)
 



Kommentera♡:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback